Köpvillkor
Om Rydbecks Design AB
Företaget har sitt säte i Särö. Företagets postadress är Särö Bergsväg 1.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till info@rydbecksdesign.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info(at)rydbecksdesign.se.
Leverans
Våra normala leveranstider är 3-14 vardagar. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid), ska du kontakta oss på e-postadress: info(at)rydbecksdesign.se.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Ångerrätt
Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt på alla lagerhållna varor där kunden står för returkostnaden. Retur ska ske inom 14 dagar från leveransdagen och varan ska vara oanvänd, hel och ren med samtliga etiketter kvar.
OBS! Ingen returrätt på möbler som tillverkas på beställning. Vi erbjuder öppet köp och bytesrätt på alla lagerhållna varor där kunden står för returkostnaden. Retur ska ske inom 30 dagar från leveransdagen och varan ska vara oanvänd, hel och ren med samtliga etiketter kvar.
OBS! Ingen returrätt på möbler som tillverkas på beställning.
Vid nyttjande av din ångerrätt
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftade 14 dagar efter att du mottagit varan/varorna meddela din ångerrätt till oss.
Meddelandet ska skickas till oss på info(at)rydbecksdesign.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Returfrakt
Skulle du vilja lämna tillbaka en vara står konsumenten själv för returfrakten. Uppmärksamma att varan ska vara oanvänd och med samtliga etiketter kvar. Vänligen notera att Rydbecks Design inte förser dig med emballage vid retur. Du ansvarar för att packa din retur ordentligt så att den inte skadas under transporten. Återbetalning gällande den returnerade varan görs till den ursprungliga köparens betalmetod efter att returen mottagits och godkänts av oss. Rydbecks Design är inte ansvariga för eventuella transportskador vid returförsändelse, skicka därför retur väl emballerat.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här.
Reklamation och klagomål
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss på info(at)rydbecksdesign.se för ett godkännande, innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Transportskada
Om din vara är skadad vid leverans ska detta dokumenteras av dig omgående samt anmälas till oss på Rydbecks Design inom 24 timmar. Syna paketet ordentligt innan du tar emot varan och signerar leveranssedeln. Om paketet är skadat, be chauffören om en notering på leveranssedeln innan du signerar och säkerställ att du får en kopia.
Innan du signerar leveranssedeln:
– Gå igenom yttre och inre emballage som varan kom. Vid eventuell skada be chauffören om en notering på leveranssedeln innan du signerar den.
Skicka följande till oss på info(at)rydbecksdesign.se inom 24 timmar efter du mottagit varan:
– Bild på yttre och inre emballage
– Bild på leveranssedel från transportören
– Bild på varan och dess skador
– Text som beskriver ditt ärende
Viktigt: Vänligen behåll originalförpackningen och använd ej varan tills vidare.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till info(at)rydbecksdesign.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.